Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαύρη Οικονομική Κωμωδία

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοϊδου


Σάτιρα, αρχαίο πνεύμα και η προπαγάνδα να το απελευθερώνει. Και η πλοκή του μύθου και η
οργάνωση των μερών της οικονομικής κωμωδίας της χώρας δεν παρουσιάζουν την αυστηρή συνοχή της ελληνικής τραγωδίας, είναι ωστόσο δυνατή η διάκριση ορισμένων τυπικών μερών που έχουν ιδιαίτερα οικονομικά χαρακτηριστικά, πρόλογο, πάροδο χορού, αγών, παράβαση, επεισοδιακές σκηνές και τελικά την έξοδο. Και ο αριστοφανικός αγώνας έχει τα ίδια χαρακτηριστικά, με τους δύο αντιπάλους να ξεκινούν να αντιδικούν, με τον "χορό" των Βουλευτών να τραγουδά μια ωδή και ο πρώτος ομιλητής να αρχίσει τον κατακελευσμό, και με το που παίρνει τον λόγο να τον διακόπτει ο αντίπαλος του με κωμικά συνήθως σχόλια. Αυτό δεν είναι άλλωστε πολιτική; Η πολιτική υπό το βλέμμα του Αριστοφάνη.
Κι εκεί που κλείνει την αγόρευση του ο πρώτος ομιλητής, τότε ο "χορός" της Αντιπολίτευσης τραγουδά μια αντωδή σχολιάζοντας τον πρώτο ομιλητή. Αχ, που είσαι Αριστοφάνη να γράψεις τις νέες Νεφέλες και να καυτηριάσεις την προοδευτική παιδεία της εποχής.
Να μας δώσεις τις νεφελώδεις ιδέες της Οικονομίας και να μας διδάξεις την σοφιστεία, όπου μαζί με το Οικονομικό Χάος και την Πολιτική Γλώσσα να αντικαταστήσεις τους Έλληνες Πολιτικούς Θεούς. Η κωμωδία σατιρίζει τους σοφιστές βλέποντας τον Σωκράτη να διαφθείρει υποθετικά τους νέους, παρόλο που δεν δίδαξε ποτέ την σοφιστεία,  με τον ίδιο τρόπο η κοινωνία σατιρίζει τους Έλληνες Βουλευτές, με την η οικονομική πολιτική που ασκείται και διαφθείρει τα νέα άφθαρτα μυαλά.
 Η υπόθεση της κωμωδίας είναι γνωστή στην ελληνική κοινωνία:
Ο Στρεψιάδης, ένας γέρος Αθηναίος χωριάτης, παντρεμένος με μία αριστοκράτισσα Αθηναία, εγκαταστάθηκαν στην Αθήνα κι απέκτησαν ένα γιο, τον Φειδιππίδη, που αναθρεμμένος σαν αριστοκράτης, έφτασε στο σημείο να καταχρεώσει τον πατέρα του με τις σπατάλες του και τη άσωτη ζωή του. Στριμωγμένος ο Στρεψιάδης από τους δανειστές του παίρνει την απόφαση να στείλει το γιο του στο Φροντιστήριο του Σωκράτη για να μάθει τον άδικο και τον δίκαιο λόγο, ώστε να μπορεί να δικαιώνεται στις δίκες και να γλιτώσει από τα διάφορα δανεικά και τους δανειστές. Ο    Φειδιππίδηςδεν έχει καμιά όρεξη να κλειστεί στη σχολή κι έτσι, ο γέρο-Στρεψιάδης, αναγκάζεται να φοιτήσει ο ίδιος στο Φροντιστήριο. Γρήγορα όμως ο Σωκράτης τον διώχνει ως ανεπίδεκτο μαθήσεως και τελικά πείθει τον γιο του να φοιτήσει στη σχολή του μεγάλου φιλοσόφου. Σύντομα θα αντιληφθεί πως όλα τα μαθήματα που πήρε ο γιος του, θα τα πληρώσει ο ίδιος και πικρά μάλιστα...

......και τα σημεία είναι εμφανή με την μαύρη οικονομική τραγωδία της Ελλάδας...να μεγαλώνουμε τον "κακομαθημένο γιο" της κοινωνίας, να πληρώνουμε τις σπατάλες και την άσωτη ζωή των Ελλήνων πολιτικών, να βρισκόμαστε καταχρεωμένοι και στριμωγμένοι από τους δανειστές μας και τελικά να μην έχουμε πάρει το μάθημα μας...και να πρέπει να πληρώσουμε τα λάθη άλλων.

Το έργο ανέβηκε, η παράσταση παίζεται καθημερινά και τα εισιτήρια έχουν ήδη ξε-πουληθεί....

Καλωσορίσατε στο ξεπούλημα της "μαύρης ελληνικής κοινωνίας"!!!

Νούλα Χρυσοχοϊδου
Οικονομολόγος-Αρθρογράφος


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι ψευτο Greek σελέμπριτι του πολιτικού συστήματος

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοΐδου


Ο παρά φύση βιασμός της ελληνικής κοινωνίας είναι πλέον δεδομένος είτε πριν από την εμφάνιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης είτε και κατά την διάρκεια αυτής. Οι μεταμορφώσεις του γνωστού για όλους μας δημοκρατικού πολιτεύματος έχουν κάνει τον Έλληνα πολίτη να πιστεύει οτι επιλέγει ο ίδιος τα πολιτικά πρόσωπα που θέλει για να τον αντιπροσωπεύσουν στο ελληνικό κοινοβούλιο. Απλά δεν έχουμε καταλάβει, ότι διανύουμε τα χρόνια που τον πολιτικό τον καλύπτει ο μανδύας του ψευτο γκρικ σελεμπριτι! Με όλη την έξαρση της υποκρισίας και τα δηθεν που τολμούν να εκφράζουν στα ΜΜΕ και κοινωνικής δικτύωσης, με ακραία παραδείγματα δηλώσεων οι Πολάκηδες και Γιακουμάτοι, για την κατάσταση των Ελλήνων πολιτών, υποδύοντας τους αρρενωπούς οικογενειάρχες στους ψευτοπολιτικούς υψηλούς κύκλους των Αθηνών.

"Mαύρα κοράκια με νύχια γαμψά"

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοϊδου



'Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά πέσανε πάνω στην εργατιά. Άγρια κράζουν για αίμα διψούν, τον Δημητρόφ στην κρεμάλα να δουν.''
Και εκεί που η Ελληνική Οικονομία ανέβαζε τις μετοχές τις στην παγκόσμια αγορά, οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης έδειχναν τα νύχια τους στις ελληνικές τράπεζες…. Είναι τελικά αυτοί που κινούν ένα νέο οικονομικό οργανωμένο έγκλημα με ξύλινες ψυχές έναντι των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων;; Παραδομένες σε έναν κόσμο υλιστικό και ουτοπικό, αφήνονται στα χέρια των ξένων δυνάμεων λες κι αυτές είναι εγγενή φυτά, αδύναμες να αμφισβητήσουν και να απαιτήσουν την επάνοδο τους στην παγκόσμια αγορά.

Χώρα με βλέμμα μαρμαρωμένου βασιλιά αιώνια χαμένη στη δίνη της απληστίας

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοΐδου
 Και φαίνεται να στέκει εκεί μαρμαρωμένη, αιώνια βυθισμένη στο σκότος των άπληστων πολιτικών της, ενώ αυτές τις ημέρες δίνουν και παίρνουν οι κόντρες στο ελληνικό κοινοβούλιο. Για ποια ανύπαρκτη κυβέρνηση αλλά πιο διφορούμενη αντιπολίτευση γίνεται λόγος(;). Ίσως από τα πιο δύσκολα χρόνια που εμφανίζονται στην πολιτική σκηνή της χώρας μας, οι βουλευτές ντύνονται ηθοποιοί, τα σκηνικά άλλοτε μουντά άλλοτε μαύρα και ραγισμένα, και τα ρούχα των ηθοποιών μέσα στην χλιδή και στο στρας λαμπυρίζουν και προκαλούν την άλλοτε "αποκοιμισμένη" κοινωνία μας.