Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Raroc - Risk Adjusted Return On Capital


Η μεθοδολογία RAROC  αναπτύχθηκε περίπου στα τέλη της δεκαετίας του ’70 στη Bankers Trust. Έως σήμερα μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ανέπτυξαν δικές τους μεθοδολογίες RAROC ή παρόμοιες μεθοδολογίες. Είναι ένα εργαλείο αξιολόγησης της απόδοσης επιτρέποντας τη Διοίκηση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να αξιολογήσει τον συνδυασμό κίνδυνο με απόδοση (ο κίνδυνος και η απόδοση παραμένουν συνδεδεμένα), να βελτιώσει τις στρατηγικές της σε σχέση με τον κίνδυνο, να μετρήσουν τον κίνδυνο χαρτοφυλακίου, να διασφαλίσει όλες εκείνες τις δραστηριότητες της τράπεζας με τον ίδιο τρόπο μεθοδολογίας ανεξαρτήτου χρόνου και τόπου του πιστωτικού ιδρύματος αλλά και να προσδιορίσει hurdle rates σε όλο το πιστωτικό ίδρυμα.
          Η μεθοδολογία αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατανομή του κεφαλαίου στα διάφορα τμήματα ενός χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, αναλόγως πάντα τον κινδύνου. Επίσης η τράπεζα μπορεί να προσδιορίσει το ποσό του κεφαλαίου που χρειάζεται και να το διαθέσει στα διάφορα τμήματα της.  Σε οποιαδήποτε περίπτωση, είτε οι τράπεζες είτε οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη μεθοδολογία RAROC είναι αναμφισβήτητη η σημαντική συμβολή της στην αναγνώριση των ανταγωνιστικών της σημείων  αλλά και ο τελικός στόχος, η αύξηση της αξίας των μετοχών.
Αναφορικά ορισμένα παγκόσμια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που χρησιμοποιούν τη μεθοδολογία RAROC[1]:




1.      Bank of America
2.      First Union
3.      Deutsche Bank
4.      Tokai Bank
5.      Bank of Montreal


Για να υπολογίσουμε τον δείκτη RAROC χρησιμοποιούμε τον τύπο :



RAROC =   Καθαρό εισόδημα-Αναμενόμενες απώλειες / Κεφάλαια σε Κίνδυνο



RAROC = Net Re Venue-Expected Losses / Risk of Economic Capital



[1] www.erisk.com



 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι ψευτο Greek σελέμπριτι του πολιτικού συστήματος

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοΐδου


Ο παρά φύση βιασμός της ελληνικής κοινωνίας είναι πλέον δεδομένος είτε πριν από την εμφάνιση της χρηματοπιστωτικής κρίσης είτε και κατά την διάρκεια αυτής. Οι μεταμορφώσεις του γνωστού για όλους μας δημοκρατικού πολιτεύματος έχουν κάνει τον Έλληνα πολίτη να πιστεύει οτι επιλέγει ο ίδιος τα πολιτικά πρόσωπα που θέλει για να τον αντιπροσωπεύσουν στο ελληνικό κοινοβούλιο. Απλά δεν έχουμε καταλάβει, ότι διανύουμε τα χρόνια που τον πολιτικό τον καλύπτει ο μανδύας του ψευτο γκρικ σελεμπριτι! Με όλη την έξαρση της υποκρισίας και τα δηθεν που τολμούν να εκφράζουν στα ΜΜΕ και κοινωνικής δικτύωσης, με ακραία παραδείγματα δηλώσεων οι Πολάκηδες και Γιακουμάτοι, για την κατάσταση των Ελλήνων πολιτών, υποδύοντας τους αρρενωπούς οικογενειάρχες στους ψευτοπολιτικούς υψηλούς κύκλους των Αθηνών.

"Mαύρα κοράκια με νύχια γαμψά"

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοϊδου



'Μαύρα κοράκια με νύχια γαμψά πέσανε πάνω στην εργατιά. Άγρια κράζουν για αίμα διψούν, τον Δημητρόφ στην κρεμάλα να δουν.''
Και εκεί που η Ελληνική Οικονομία ανέβαζε τις μετοχές τις στην παγκόσμια αγορά, οι οίκοι πιστοληπτικής αξιολόγησης έδειχναν τα νύχια τους στις ελληνικές τράπεζες…. Είναι τελικά αυτοί που κινούν ένα νέο οικονομικό οργανωμένο έγκλημα με ξύλινες ψυχές έναντι των παγκόσμιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων;; Παραδομένες σε έναν κόσμο υλιστικό και ουτοπικό, αφήνονται στα χέρια των ξένων δυνάμεων λες κι αυτές είναι εγγενή φυτά, αδύναμες να αμφισβητήσουν και να απαιτήσουν την επάνοδο τους στην παγκόσμια αγορά.

Χώρα με βλέμμα μαρμαρωμένου βασιλιά αιώνια χαμένη στη δίνη της απληστίας

Γράφει η Νούλα Χρυσοχοΐδου
 Και φαίνεται να στέκει εκεί μαρμαρωμένη, αιώνια βυθισμένη στο σκότος των άπληστων πολιτικών της, ενώ αυτές τις ημέρες δίνουν και παίρνουν οι κόντρες στο ελληνικό κοινοβούλιο. Για ποια ανύπαρκτη κυβέρνηση αλλά πιο διφορούμενη αντιπολίτευση γίνεται λόγος(;). Ίσως από τα πιο δύσκολα χρόνια που εμφανίζονται στην πολιτική σκηνή της χώρας μας, οι βουλευτές ντύνονται ηθοποιοί, τα σκηνικά άλλοτε μουντά άλλοτε μαύρα και ραγισμένα, και τα ρούχα των ηθοποιών μέσα στην χλιδή και στο στρας λαμπυρίζουν και προκαλούν την άλλοτε "αποκοιμισμένη" κοινωνία μας.